- Primitif ve Referas tipleri olmak üzere 2 çeşir veri tipi bulunur.
- Her veri tipinin bir varsayılan değeri vardır.
- Varsayılan değerler o tipten tanımlanmış ama değer atanmamış olan durumlarda kullanılır.
- Kullananacağımız değer hangi veri tipine uyuyorsa onu kullanmalıyız yoksa bellekte fazla yer tutar.
- JavaSE-7 ve sonrasında sayısal değerler arasında alt çizgi(_) de kullanılabilir.
package degiskenler_Ve_VeriTipleri; public class VeriTipleri { public static void main(String[] args) { /** * REFERANS TİPLER : * * - Array, Class ve Interface olarak 3 tane referans tipi vardır. * - Referans tiplerde değişkenlerin adresleri tutulur. * - Referans tipler new anahtar sözcüğü ile tanımlanır. * - Referans tipler belleğin heap alanında tutulur. * **/ /** * String Değişken Tipi: * * - charların birleşmesinden oluşmuştur. * - Bütün karakter yapıları bu tip içerisinde yer alır. * - karakter + boolean + float vb. orn : 01sınıf, sınıf, 10.5, * - String tipler tanımlanırken "" ifadeleri arasına değerler yazılır * - Bir String değere başka bir String değer daha eklenebilir. **/ String stringDegisken1 = "Bugün hava çok güzel"; String stringDegisken2 = " true"; String strinSayi = "10"; // matematiksel bir ifade değildir String sonucString = stringDegisken1 + stringDegisken2; System.out.println("*** String Örnekleri ***"); // consola değer yazdırma System.out.println("String Bir Değişkeni Yazdırma : " + stringDegisken1); System.out.println("String'e Stiring Ekleme : " + stringDegisken1 + stringDegisken2 ); System.out.println("String'e Stiring Ekleme2 : " + sonucString); /** * PİRİMİTİF TİPLER : **/ /** * Byte Değişken tipi: * * - 8 bittir. Bellekte 1 byte yer kaplar. * - Tamsayı olarak -128 ile 127 arasında değer alır. * - Küçük değerli sayılar için kullanılır. * - Ondalık değerler alamazlar. * - Versayılan değeri 0 dır. * - Bu sayı tipinde 1 bit, işaret biti olarak kullanılır. **/ byte a=5; byte b=120; //eğer b değerine 130 verseydik hata verecektir. System.out.println("bayt ornegi : "+a+b); //////////////////////////////////////////////////////////// /** * short Değişken tipi: * * - 16 bittir. Bellekte 2 byte yer kaplar. * - Tamsayı olarak -32768 ile 32767 arasında değer alır. * - byte tipindekine göre daha büyük sayılar için kullanılır. * - Ondalık değerler alamazlar. * - Versayılan değeri 0 dır. **/ short aa=55; short bb=32700; //eğer bb değerine 32767 verseydik hata verecektir. System.out.println("short ornegi : "+aa+bb); //////////////////////////////////////////////////////////// /** * int Değişken tipi: * * - 32 bittir. Bellekte 4 byte yer kaplar. * - Tamsayı olarak -2,147,483,648 (-2^31) ile 2,147,483,647 (2^31 -1) arasında değer alır. * - short tipindekine göre daha büyük sayılar için kullanılır. * - Ondalık değerler alamazlar. * - Varsayılan değeri 0 dır. **/ int aaa=4587; int bbb=987524; System.out.println("int ornegi : "+aaa+bbb); //////////////////////////////////////////////////////////// /** * long Değişken tipi : * * - 64 bittir. Bellekte 8 byte yer kaplar. * - Tamsayı olarak -9,223,372,036,854,775,808(-2^63) ile 9,223,372,036,854,775,807 (2^63 -1) arasında değer alır. * - int tipindekine göre daha büyük sayılar için kullanılır. * - Ondalık değerler alamazlar. * - Varsayılan değeri 0 dır. **/ long aaaa=458641657L; long bbbb=928752454L; System.out.println("long ornegi : "+aaaa+bbbb); //////////////////////////////////////////////////////////// /** * float Değişken tipi: * * - 32 bittir. Bellekte 4 byte yer kaplar. * - ondalık sayılarda IEEE754 standardı kullanılır. * - Ondalıklı sayı olarak -3.40282347E+38F ile 3.40282347E+38F arasında değer alır. * - Varsayılan değeri 0.0f dır. **/ float aaaaa=-5F; float bbbbb=aaaaa/120F; System.out.println("float ornegi : "+bbbbb); //////////////////////////////////////////////////////////// /** * double Değişken tipi: * * - 64 bittir. Bellekte 8 byte yer kaplar. * - ondalık sayılarda IEEE754 standardı kullanılır. * - Ondalıklı sayı olarak -1.79769313486231570E+308 ile 1.79769313486231570E+308 arasında değer alır. * - Varsayılan değeri 0.0d dır. **/ double aaaaaa=-5.442; double bbbbbb=aaaaaa/321; System.out.println("double ornegi : "+bbbbbb); //////////////////////////////////////////////////////////// /** * char Değişken tipi: * * - 16 bittir. Bellekte 2 byte yer kaplar. * - Karakter türünde bir değer alır. * - içerisine sadece bir rakam, bir harf veya bir işaret alır. * - girilen değerler çift ""değil tek tırnak '' içerisine yazılır. * - Varsayılan değeri \u0000 dır. **/ char deger1 = 'B'; char deger2 = '-'; char deger3 = '5'; //55 yazsaydık hata verecekti System.out.println("char ornegi : "+deger1+deger2+deger3); //////////////////////////////////////////////////////////// /** * bolen Değişken tipi: * * - Bellekte 1 bit yer kaplar. * - Yanlızca 2 degerden (true - false) birini alır. * - Varsayılan değeri false dur. **/ int sayi1 = 3; int sayi2 = 6; boolean bl = (a==b); System.out.println("boolean ornegi : "+bl); //////////////////////////////////////////////////////////// /** * VERİ TİPLERİNİN MIN. VE MAX. DEĞERLERİ : **/ System.out.println("********************************************"); System.out.println("Min byte degeri = " + Byte.MIN_VALUE); System.out.println("Max byte degeri = " + Byte.MAX_VALUE); System.out.println("Min short degeri = " + Short.MIN_VALUE); System.out.println("Max short degeri = " + Short.MAX_VALUE); System.out.println("Min int degeri = " + Integer.MIN_VALUE); System.out.println("Max int degeri = " + Integer.MAX_VALUE); System.out.println("Min long degeri = " + Long.MIN_VALUE); System.out.println("Max long degeri = " + Long.MAX_VALUE); System.out.println("Min float degeri = " + Float.MIN_VALUE); System.out.println("Max float degeri = " + Float.MAX_VALUE); System.out.println("Min double degeri = " + Double.MIN_VALUE); System.out.println("Max double degeri = " + Double.MAX_VALUE); /** * PRİMİTİVE TİPLERİ, REFERANS TİPİ ŞEKLİNDE YAZMA : * * - Bir primitive değişken referans tipinde de yazılabilir. * - Değişkenlerin veri tipleri aynı zamanda bir sınıftır. * - Değişkenleri tanımlamanın bir yoluda sınıftan türetmedir. * - Normal şekilde yapılan bir değişken tanımlamasında değişken bellekte stack kısmında durur. * - nesne türeterek yapılan bir değişken tanımlamasında değişken bellekte heap kısmında durur. * - Aşağıda örneği olan int veri tipi Integer sınıfının bir öğesidir. Diğer tiplerde böyledir. * - Integer sınıfından türetilmiş bir değişken Integer sınıfının alt fonksiyonlarını kullanır ama int kullanamaz. **/ int ptip = 6; //Primitive tipde bir değişken tanımlama Integer rtip = new Integer(10); // Referans tipi seklinde bir değişken tanımlama System.out.println("********************************************"); System.out.println("Primitive tipinde değişken : "+ptip); System.out.println("Referans tipinde değişken : "+rtip); System.out.println("Değişkenlerin sonucu : "+ (ptip+rtip)); } }
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder