- Primitif ve Referas tipleri olmak üzere 2 çeşir veri tipi bulunur.
- Her veri tipinin bir varsayılan değeri vardır.
- Varsayılan değerler o tipten tanımlanmış ama değer atanmamış olan durumlarda kullanılır.
- Kullananacağımız değer hangi veri tipine uyuyorsa onu kullanmalıyız yoksa bellekte fazla yer tutar.
- JavaSE-7 ve sonrasında sayısal değerler arasında alt çizgi(_) de kullanılabilir.
package degiskenler_Ve_VeriTipleri;
public class VeriTipleri
{
public static void main(String[] args)
{
/**
* REFERANS TİPLER :
*
* - Array, Class ve Interface olarak 3 tane referans tipi vardır.
* - Referans tiplerde değişkenlerin adresleri tutulur.
* - Referans tipler new anahtar sözcüğü ile tanımlanır.
* - Referans tipler belleğin heap alanında tutulur.
*
**/
/**
* String Değişken Tipi:
*
* - charların birleşmesinden oluşmuştur.
* - Bütün karakter yapıları bu tip içerisinde yer alır.
* - karakter + boolean + float vb. orn : 01sınıf, sınıf, 10.5,
* - String tipler tanımlanırken "" ifadeleri arasına değerler yazılır
* - Bir String değere başka bir String değer daha eklenebilir.
**/
String stringDegisken1 = "Bugün hava çok güzel";
String stringDegisken2 = " true";
String strinSayi = "10"; // matematiksel bir ifade değildir
String sonucString = stringDegisken1 + stringDegisken2;
System.out.println("*** String Örnekleri ***"); // consola değer yazdırma
System.out.println("String Bir Değişkeni Yazdırma : " + stringDegisken1);
System.out.println("String'e Stiring Ekleme : " + stringDegisken1 + stringDegisken2 );
System.out.println("String'e Stiring Ekleme2 : " + sonucString);
/**
* PİRİMİTİF TİPLER :
**/
/**
* Byte Değişken tipi:
*
* - 8 bittir. Bellekte 1 byte yer kaplar.
* - Tamsayı olarak -128 ile 127 arasında değer alır.
* - Küçük değerli sayılar için kullanılır.
* - Ondalık değerler alamazlar.
* - Versayılan değeri 0 dır.
* - Bu sayı tipinde 1 bit, işaret biti olarak kullanılır.
**/
byte a=5;
byte b=120; //eğer b değerine 130 verseydik hata verecektir.
System.out.println("bayt ornegi : "+a+b);
////////////////////////////////////////////////////////////
/**
* short Değişken tipi:
*
* - 16 bittir. Bellekte 2 byte yer kaplar.
* - Tamsayı olarak -32768 ile 32767 arasında değer alır.
* - byte tipindekine göre daha büyük sayılar için kullanılır.
* - Ondalık değerler alamazlar.
* - Versayılan değeri 0 dır.
**/
short aa=55;
short bb=32700; //eğer bb değerine 32767 verseydik hata verecektir.
System.out.println("short ornegi : "+aa+bb);
////////////////////////////////////////////////////////////
/**
* int Değişken tipi:
*
* - 32 bittir. Bellekte 4 byte yer kaplar.
* - Tamsayı olarak -2,147,483,648 (-2^31) ile 2,147,483,647 (2^31 -1) arasında değer alır.
* - short tipindekine göre daha büyük sayılar için kullanılır.
* - Ondalık değerler alamazlar.
* - Varsayılan değeri 0 dır.
**/
int aaa=4587;
int bbb=987524;
System.out.println("int ornegi : "+aaa+bbb);
////////////////////////////////////////////////////////////
/**
* long Değişken tipi :
*
* - 64 bittir. Bellekte 8 byte yer kaplar.
* - Tamsayı olarak -9,223,372,036,854,775,808(-2^63) ile 9,223,372,036,854,775,807 (2^63 -1) arasında değer alır.
* - int tipindekine göre daha büyük sayılar için kullanılır.
* - Ondalık değerler alamazlar.
* - Varsayılan değeri 0 dır.
**/
long aaaa=458641657L;
long bbbb=928752454L;
System.out.println("long ornegi : "+aaaa+bbbb);
////////////////////////////////////////////////////////////
/**
* float Değişken tipi:
*
* - 32 bittir. Bellekte 4 byte yer kaplar.
* - ondalık sayılarda IEEE754 standardı kullanılır.
* - Ondalıklı sayı olarak -3.40282347E+38F ile 3.40282347E+38F arasında değer alır.
* - Varsayılan değeri 0.0f dır.
**/
float aaaaa=-5F;
float bbbbb=aaaaa/120F;
System.out.println("float ornegi : "+bbbbb);
////////////////////////////////////////////////////////////
/**
* double Değişken tipi:
*
* - 64 bittir. Bellekte 8 byte yer kaplar.
* - ondalık sayılarda IEEE754 standardı kullanılır.
* - Ondalıklı sayı olarak -1.79769313486231570E+308 ile 1.79769313486231570E+308 arasında değer alır.
* - Varsayılan değeri 0.0d dır.
**/
double aaaaaa=-5.442;
double bbbbbb=aaaaaa/321;
System.out.println("double ornegi : "+bbbbbb);
////////////////////////////////////////////////////////////
/**
* char Değişken tipi:
*
* - 16 bittir. Bellekte 2 byte yer kaplar.
* - Karakter türünde bir değer alır.
* - içerisine sadece bir rakam, bir harf veya bir işaret alır.
* - girilen değerler çift ""değil tek tırnak '' içerisine yazılır.
* - Varsayılan değeri \u0000 dır.
**/
char deger1 = 'B';
char deger2 = '-';
char deger3 = '5'; //55 yazsaydık hata verecekti
System.out.println("char ornegi : "+deger1+deger2+deger3);
////////////////////////////////////////////////////////////
/**
* bolen Değişken tipi:
*
* - Bellekte 1 bit yer kaplar.
* - Yanlızca 2 degerden (true - false) birini alır.
* - Varsayılan değeri false dur.
**/
int sayi1 = 3;
int sayi2 = 6;
boolean bl = (a==b);
System.out.println("boolean ornegi : "+bl);
////////////////////////////////////////////////////////////
/**
* VERİ TİPLERİNİN MIN. VE MAX. DEĞERLERİ :
**/
System.out.println("********************************************");
System.out.println("Min byte degeri = " + Byte.MIN_VALUE);
System.out.println("Max byte degeri = " + Byte.MAX_VALUE);
System.out.println("Min short degeri = " + Short.MIN_VALUE);
System.out.println("Max short degeri = " + Short.MAX_VALUE);
System.out.println("Min int degeri = " + Integer.MIN_VALUE);
System.out.println("Max int degeri = " + Integer.MAX_VALUE);
System.out.println("Min long degeri = " + Long.MIN_VALUE);
System.out.println("Max long degeri = " + Long.MAX_VALUE);
System.out.println("Min float degeri = " + Float.MIN_VALUE);
System.out.println("Max float degeri = " + Float.MAX_VALUE);
System.out.println("Min double degeri = " + Double.MIN_VALUE);
System.out.println("Max double degeri = " + Double.MAX_VALUE);
/**
* PRİMİTİVE TİPLERİ, REFERANS TİPİ ŞEKLİNDE YAZMA :
*
* - Bir primitive değişken referans tipinde de yazılabilir.
* - Değişkenlerin veri tipleri aynı zamanda bir sınıftır.
* - Değişkenleri tanımlamanın bir yoluda sınıftan türetmedir.
* - Normal şekilde yapılan bir değişken tanımlamasında değişken bellekte stack kısmında durur.
* - nesne türeterek yapılan bir değişken tanımlamasında değişken bellekte heap kısmında durur.
* - Aşağıda örneği olan int veri tipi Integer sınıfının bir öğesidir. Diğer tiplerde böyledir.
* - Integer sınıfından türetilmiş bir değişken Integer sınıfının alt fonksiyonlarını kullanır ama int kullanamaz.
**/
int ptip = 6; //Primitive tipde bir değişken tanımlama
Integer rtip = new Integer(10); // Referans tipi seklinde bir değişken tanımlama
System.out.println("********************************************");
System.out.println("Primitive tipinde değişken : "+ptip);
System.out.println("Referans tipinde değişken : "+rtip);
System.out.println("Değişkenlerin sonucu : "+ (ptip+rtip));
}
}
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder