- Değişkenler veri depolayan isimlerdir.
- Değişken tanımlarken önce tipi sonrada değişkenin adı yazılır.
- Her değişkenin bir tipi vardır.
- Değişken tipleri 2'ye ayrılır. 1-primitive tipler 2- referans tipler.
- Primitive tipler belleğin stack(yığın) kısmında, referans tipler ise heap alanında tutulur.
- Değiş kenlere bir değer atanmassa bellekte yer kaplamaz.
- Değişkenlere bir değer atanırsa bellekte yer tutar.
- Bir değişkeni tanımlayarak ona değer vermeye nintialization denir.
- java da tüm değişkenler, Java.lang sınıfından türemişlerdir.
package degiskenler_Ve_VeriTipleri;
public class Degiskenler
{
public static void main(String[] args)
{
/**
* DEĞİŞKEN TANIMLAMA KURALLARI:
*
* 1- Her değişken bir tipe sahip olmalıdır.
* a=10; --> hata verir
* System.out.println(a);
*
* 2- Bir değişkene değer atanmadan kullanılamaz.
* int b; --> hata verir
* System.out.println(b);
*
* 3- Değişken tanımlarken ilk değer olmak zorunda değildir.
* ilk değeri olmayan değişken kullanılmak istendiğinde program ilk değer isteyecektir.
**/
String degersiz = null;
System.out.println("Değersiz :" + degersiz);
// 4- Aynı tip değişkenler aynı satırda tanımlanabilir.
String aa="Ali", bb="Veli", cc = "Ayşe";
// 5- Değişken isimlerinde Türkçe karakter kullanılmaz.
String Özel="araba"; // hata vermez ama ı,ö,ü gibi türkçe karakterler kullanılmamalı
// 6- Değişken isimleri sayı ile başyayamaz ve değişken isimlerinde boşluk kullanılmamalı.
int $x; //doğru kullanım
int _g; //doğru kullanım
/**
* - String degisken adi ="Yasin"; --> hata verir
* - String 1numara = "adam"; --> hata verir
*
* - Java Case Sensitive bir dildir. Yani A ile a farklı şeylerdir.
* - Değişken isimlerini projemizle ilgili anlamlı isimler vermeliyiz.
*
**/
}
}
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder