- Değişkenler veri depolayan isimlerdir.
- Değişken tanımlarken önce tipi sonrada değişkenin adı yazılır.
- Her değişkenin bir tipi vardır.
- Değişken tipleri 2'ye ayrılır. 1-primitive tipler 2- referans tipler.
- Primitive tipler belleğin stack(yığın) kısmında, referans tipler ise heap alanında tutulur.
- Değiş kenlere bir değer atanmassa bellekte yer kaplamaz.
- Değişkenlere bir değer atanırsa bellekte yer tutar.
- Bir değişkeni tanımlayarak ona değer vermeye nintialization denir.
- java da tüm değişkenler, Java.lang sınıfından türemişlerdir.
package degiskenler_Ve_VeriTipleri; public class Degiskenler { public static void main(String[] args) { /** * DEĞİŞKEN TANIMLAMA KURALLARI: * * 1- Her değişken bir tipe sahip olmalıdır. * a=10; --> hata verir * System.out.println(a); * * 2- Bir değişkene değer atanmadan kullanılamaz. * int b; --> hata verir * System.out.println(b); * * 3- Değişken tanımlarken ilk değer olmak zorunda değildir. * ilk değeri olmayan değişken kullanılmak istendiğinde program ilk değer isteyecektir. **/ String degersiz = null; System.out.println("Değersiz :" + degersiz); // 4- Aynı tip değişkenler aynı satırda tanımlanabilir. String aa="Ali", bb="Veli", cc = "Ayşe"; // 5- Değişken isimlerinde Türkçe karakter kullanılmaz. String Özel="araba"; // hata vermez ama ı,ö,ü gibi türkçe karakterler kullanılmamalı // 6- Değişken isimleri sayı ile başyayamaz ve değişken isimlerinde boşluk kullanılmamalı. int $x; //doğru kullanım int _g; //doğru kullanım /** * - String degisken adi ="Yasin"; --> hata verir * - String 1numara = "adam"; --> hata verir * * - Java Case Sensitive bir dildir. Yani A ile a farklı şeylerdir. * - Değişken isimlerini projemizle ilgili anlamlı isimler vermeliyiz. * **/ } }
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder